Vandaag was onze namiddagactiviteit een muzische sneukeltocht. Tijdens de tocht moesten we vijf opdrachten uitvoeren om vijf ingrediënten te verzamelen. De opdrachten waren gelinkt aan de muzische deeldomeinen.
De opdrachten per domein waren:
- Beeld: Eerst moest je een foto kiezen en bekijken.Vervolgens moest je dit aan de hand van een zelfgekozen en gecreëerde figuur weergeven. De figuur moest de foto beschrijven. Deze figuur was het begin van onze clip. Het zintuig dat tijdens deze opdracht aan bod kwam was 'zien'.
- Muziek: We moesten twee geuren kiezen en hierbij een ritme bedenken door de klappen, te stappen,te neuriën,... Dit was de muziek voor onze clip. Bij deze opdracht gebruikten we het zintuig 'ruiken'.
- Muzisch taalgebruik: Met gesloten ogen een product proeven. In jabbertaal moesten we uitdrukken wat we van het product vonden. Om dit te kunnen doen, maakten we gebruik van onze 'smaak'. Ook deze geluiden werden aan onze clip toegevoegd.
- Beweging: bij een (stukje van een) gedicht een aantal bewegingen bedenken. Onder deze bewegingen moest er ook een silly beweging zijn. Deze bewegingen geven weer hoe de acteur in onze clip zich bewegen.
- Muziek: Onze laatste opdracht was elkaar beschilderen op muziek. Wegens tijdsnood konden we deze opdracht niet meer uitvoeren. Onze acteur waren dus niet gemaquilleerd.
- Beeld: Eerst moest je een foto kiezen en bekijken.Vervolgens moest je dit aan de hand van een zelfgekozen en gecreëerde figuur weergeven. De figuur moest de foto beschrijven. Deze figuur was het begin van onze clip. Het zintuig dat tijdens deze opdracht aan bod kwam was 'zien'.
- Muziek: We moesten twee geuren kiezen en hierbij een ritme bedenken door de klappen, te stappen,te neuriën,... Dit was de muziek voor onze clip. Bij deze opdracht gebruikten we het zintuig 'ruiken'.
- Muzisch taalgebruik: Met gesloten ogen een product proeven. In jabbertaal moesten we uitdrukken wat we van het product vonden. Om dit te kunnen doen, maakten we gebruik van onze 'smaak'. Ook deze geluiden werden aan onze clip toegevoegd.
- Beweging: bij een (stukje van een) gedicht een aantal bewegingen bedenken. Onder deze bewegingen moest er ook een silly beweging zijn. Deze bewegingen geven weer hoe de acteur in onze clip zich bewegen.
- Muziek: Onze laatste opdracht was elkaar beschilderen op muziek. Wegens tijdsnood konden we deze opdracht niet meer uitvoeren. Onze acteur waren dus niet gemaquilleerd.
Bij het uitvoeren van elke opdracht moesten we telkens gebruik maken van onze verschillende zintuigen. Met de resultaten konden we stukjes van een clip uit de jaren 20 en 30 verzamelen. Als we alle stukjes van de opdrachten samenvoegen, komen we tot een clipje uit deze jaren.
Maar dit was buiten de hedendaagse mensen gerekend. Op het terrein liepen twee mensen uit de toekomst. Zij haatten alles uit de jaren 20 en 30. Als één van hen ons kon raken met een sneeuwbal moesten we een ingrediënt afgeven. Dit konden we ook vermijden. Om te voorkomen dat zij ons konden raken, moesten we zingen, lawaai maken en met elkaar verbonden blijven door bijvoorbeeld hand in hand of arm in arm te lopen.
Deed je dit niet en je werd geraakt dan moest je terug gaan naar de activiteit waarvan je het ingrediënt had verloren. Om dit terug te krijgen, kon je een strafopdracht uitvoeren.
In de late namiddag, het was al donker, verzamelden we allemaal in het openluchttheater. Hier konden we de ingrediënten samenvoegen. Het bleek dat we met alle ingrediënten een dipsausje hadden gemaakt voor bij de chips. Als de juiste hoeveelheden gebruikt werden, was het sausje eetbaar. Dit was bij ons echter niet zo.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten