woensdag 16 januari 2013

Muzoquiz



De avondactiviteit van onze eerste avond in Dworp was een plezante en muzische quiz. De indeling van de groepjes gebeurde op een handige en willekeurige manier. Er werd gewerkt met het programma smartboard. Het programma maakte uit de foto's van alle studenten een willekeurige selectie. Zo werden de groepjes niet ingedeeld door een onschuldige hand, maar door een onschuldig programma. Ik vond dit alvast een speciale manier. Zeker iets wat we in de klas ook kunnen gebruiken om de kinderen in groepen te verdelen.

We kregen vragen in verband met de vijf verschillende deeldomeinen van muzische opvoeding. Voor velen bleek dit geen gemakkelijke opdracht te zijn, maar het bleef wel altijd even leuk. Meedoen is dan ook belangrijker dan winnen.
Naast onze kennis van muzo werden ook onze vijf zintuigen getest in vijf verschillende opdrachten.
Een voorbeeld hiervan was het ontdekken van een voorwerp door te voelen met je voeten. Bij een andere opdracht moest je eerst aan een geur ruiken. Daarna moest je zeggen welke lector deze geur op zich had. Dit bracht gekke beelden met zich mee. Allemaal studenten die aan de hals van de lectoren ruiken.

Zoals je al kan vermoeden, was het een zeer leuke en bij momenten grappig quiz. Het is zeker ook iets dat we in de klas kunnen gebruiken. Aan de had van de quiz kunnen we de kennis van kinderen nagaan en vergroten op een toffe en speelse manier. Ook het samenwerken en vertrouwen op elkaar is hierbij belangrijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten