Deze voormiddag hebben we per twee gewerkt met handleidingen voor muzo. Aan het begin van de workshop mochten we twee doelen doelen kiezen. Deze doelen konden uit de eerste, de tweede of uit de derde graad komen. Elke groepje werkte met andere doelen.
Doel 1: De eigenheid van de muzische expressievorm aanvoelen, begrijpen en waarderen
Ons eerste doel was een doel uit de eerste graad waarbij we moesten zorgen voor een sfeerschepping en een beschouwing hiervan.
Doel 2: 16. Gericht zijn op een oorspronkelijke vormgeving
Ons tweede doel was er eentje uit de tweede graad en deze keer moesten we niet werken rond beschouwen, maar rond creëren
Om inspiratie op te doen, konden we gebruik maken van verschillende handleidingen voor muzische vorming. Hiernaast konden we ook onze eigen ideeën hiervoor gebruiken. Tijdens de opleiding kregen we al veel mee in verband met het ui(werken van (muzische) lessen. Dit kwam ook nu van pas. Het was de bedoeling dat we onze ideeën zouden verzamelen en uitschrijven. Hiervoor gebruikten we een website waarop we al onze lensideeën konden uitwerken. Dit vormde de start van een databank voor studenten en leerkrachten lager onderwijs. Ik vond het zeer leuk dat wij de eer kregen om hiermee als eersten aan mee te werken. Hopelijk komen er nog heel veel ideeën bij en kan de site gebruikt worden om mensen te inspireren bij het uitwerken van lessen.
Wil je zelf een kijkje nemen of zoek je leuke ideeën voor een les muzo? Neem dan snel een kijkje op:
Surf dan naar: https://sites.google.com/site/muzodoelen/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten